Lézerfogászat

safelaser.png

Lézerfogászat

A lézerfény-technológia a modern fogászat legmeghatározóbb újítása. Számos gyógyhatásával kedvező irányba befolyásolja a fogászati beavatkozások eredményét. Gyulladáscsökkentő, fájdalomcsillapító, csökkenti a vérzést, miközben erősíti az immunrendszert és így a gyógyulási folyamatok felgyorsulására is számíthatunk.

Milyen fogászati területeken nyújt segítséget?

• Fogszuvasodás kezelése - lézeres fogfúrás, lézeres fertőtlenítés

• Lézeres fogfehérítés

• Lézeres gyökérkezelés

• Fogágybetegség kezelése

• Ínyplasztika és ínyformázás

• Nyelvfék és ajakfék eltávolítása

A lézerfény fogászati alkalmazása csupán pár évtizede kezdett elterjedni, de mára az egyik legkedveltebb technológia mind a fogorvosok, mind a páciensek körében.

A mai modern fogászat területén a lézeres fogkezelés, mint fájdalommentes, érzéstelenítő injekció nélkül is elvégezhető eljárás van jelen, előnyeit mind a fogmentő, mind az esztétikai fogászat, mind a szájsebészeti beavatkozások terén hasznosítani tudjuk.

A lézerfény olyan helyeket is képes elérni, melyeket a hagyományos fogorvosi eszközökkel nem tudunk megközelíteni, például ha olyan mély a szuvasodás valamelyik fogon, hogy már az ideget éri, de még él az ideg, akkor sokszor a lézerrel életben tartható az ideg, mert megindul a felszínen a hámburjánzás, és a gyógyszeres kezelések után a fog betömhetővé válik.

Bizonyos esetekben a gyökérkezelés kiegészítésére is használható a lézer: például a gyökérkezeléssel járó hosszas procedúra kivédhető vele vagy megakadályozza a gyökérkezeléssel járó fájdalmak jelentkezését. Előfordulhat, hogy a lágy lézer a gyökérhártya-gyulladásnál is használható, valamint foghúzást követően, ha a páciens - az orvos utasítása ellenére - nem tisztította megfelelően a sebet a fogkefével. Ha ezt elmulasztotta, és begyulladt a fog helye, akkor a fájdalom csökkentésére, a kezelés kiegészítéseként is előnyös lehet a soft lézer.

A lézeres fogfúrás során ép foganyag vesztése nélkül kizárólag a szuvas terület eltávolítása is megoldható. Ez a hagyományos fúróval történő fogfúrásnál nem garantálható. A hagyományos fúró hőt termel és rezgést kelt, mikrorepedéseket okoz a fogzománcon, mely a baktériumok bejutásának melegágyává válhat. Ezzel szemben a lézeres fogfúrás nem okoz sérülést az ép foganyagban, nincsenek láthatatlan repedések, azaz maximálisan védve van az ép foganyag. További előnyként említhető a lézeres fogfúrás javára, hogy a lézer vegyi anyagok használata nélkül a tömésre előkészített üreg kialakításakor egyúttal fertőtleníti a foganyagot és az üreget, ezáltal szervezetbarátabb is az eljárás.

Megemlítenénk, hogy a lézeres fogtömésen túl a lézer használata a fogászatban egyéb betegségek kezelésére is alkalmazható, mint nyálkahártya felszíni betegségei, szájfekélyek, afták, szájbetegségek, mint pl. herpesz, fogágybetegségek stb. De hasznos a lézer használata gyökérhártya-gyulladás esetén, valamint foghúzást követően a sebgyógyulás elősegítésére.

A lézerfénynek rengeteg jótékony tulajdonságát maximálisan ki tudjuk használni a fogászatban, a fertőzések nagyon jól gyógyulnak a hatására, a szövetek regenerációját elősegíti, a fájdalom kialakulását meggátolja.