Fogkő Eltávolítás

00003_69338.jpg

A fogfelszínen és az íny alatti felszínen kialakuló kemény, elmeszesedett lepedékréteg (fogkő) esztétikai problémák mellett szuvasodást és fogágybetegséget is okozhat. Ezért kell a fogkövet minél hamarabb professzionálisan eltávolítani.

Mi a fogkő? Mi a dentálhigiéniai kezelés?

A fogkő a fogak látható és ínyszél alatti felszínén kialakuló kemény, elmeszesedett lepedékréteg. Jelenléte fokozza a fogszuvasodás veszélyét, az íny, és fogágybetegségek kialakulását. Az otthoni, hagyományos eszközökkel végzett fogmosás nem elegendő a fogkő kialakulásának megelőzéséhez, ráadásul a fogkő eltávolítása otthon nem lehetséges. A dentálhigiéniai kezelésnek azt a rutin eljárást nevezzük, melynek első lépése a fogkőeltávolítás, második pedig a fogfelszínek simává és csillogóvá polírozása.

A fogkő eltávolítás előnyei

• Azonnali hatás: a fogak világosabbakká és csillogóbbakká válnak a kezelés után

• A simára polírozott fogfelszínen nehezebben tapad meg a lepedék

• A rendszeres kezelés megszüntetheti a fogínyvérzést

• Csökken a fogszuvasodás kialakulásának kockázata

• Csökken az ínybetegségek kialakulásának kockázata

• Csökken a fogvesztés kockázata

• Kitűnő befektetés: rendszeres fogkő eltávolítással megelőzhetők a költségesebb fogorvosi kezelések

A fogkő eltávolítás menete

A kezelés során a fogkövet fájdalommentes eljárással távolítjuk el, amelyhez egy ultrahangos kézi műszert használunk. Az íny alatti fogkőre már nem az ultrahangos fogkőeltávolítás a megoldás, a kezelés kézi eszközökkel történik. A kezelést követően felléphet némi fog- és ínyérzékenység, esetleg enyhébb vérzés is előfordulhat, de mindez rövid idő alatt elmúlik.

A fogkőeltávolítást követően a fogak felszínét egy speciális eszközzel és némi pasztával simára polírozzuk. Igény szerint a kezelést szájhigiéniás tanácsadással zárjuk.

A fogkő eltávolítás időtartama

A fogkő eltávolítása rutin eljárás, azonban az egyes esetek igen különbözőek lehetnek. Bizonyos pácienseknél a folyamat nem vesz igénybe 15 percnél hosszabb időt, más, fogkövesedésre hajlamosabb páciensek esetében pedig az is előfordulhat, hogy egy ülésben nem is végezhető el.