Gyökérkezelés

gyokerkezeles.jpg

A gyökérkezelés az erősen fájó, gyulladt fogakat is képes hosszú évekre konzerválni és tünetmentessé tenni.

Mi a gyökérkezelés?

A gyökérkezelést a fogmegtartó kezelések közé soroljuk. Lényege, hogy a kezelés során a fogbélüregben található tartalmat (idegek, erek, kötőszövet) a fogorvos eltávolítja, majd ideiglenes, gyógyszeres tömőanyaggal látja el a fogat. Miután a gyulladás teljes mértékben megszűnt, az üreget speciális tömőanyaggal tölti fel.
Egy jól elvégzett gyökérkezelés az erősen fájó, gyulladt fogakat is képes hosszú évekre konzerválni, és tünetmentessé tenni.

Mikor van szükség gyökérkezelésre?

• Ha a fog belsejében található szövetek (idegek, vérerek) begyulladtak, vagy már teljesen elhaltak.

• Mély szuvasodások, letört fogak esetében, ha a pulpakamra megnyílik, vagy nagy az esély erre.

• Ha a fogat koronához vagy hídpótláshoz preparáljuk, és az adott fognál különösen nagy a rizikója a későbbi problémák kialakulásának.

A gyökérkezelés menete

1. A fogorvos megnyitja a fogat a korona oldaláról.

2. Eltávolítjuk a fogbélkamra tartalmát, a gyökércsatornákat tágítjuk, formázzuk, kiszárítjuk.

3. A fogorvos ideiglenes, gyógyszeres töméssel látja el a fogat.

4. A gyógyszeres tömést a gyulladás teljes megszűnéséig szükség szerint többször is cseréljük.

5. A gyökereket speciális gyökértömő anyaggal látjuk el.

6. A fogorvos elkészíti a fog látható részének a helyreállítását. Ez történhet töméssel vagy koronával.